Först och främst, tack snälla för era fina kommentarer om min och Sigges nya bok Billgrens mat som jag berättade om igår! Är så glad att ni är taggade på den, hoppas verkligen att ni kommer tycka om den och alla recepten. Det har varit ett roligt år, så mysigt att se Maje växa och få bjuda mina gulliga föräldrar om massa god mat, skämma bort dem, efter alla år av att de lagat för oss. Men nu tar vi oss tillbaka till Gotland och helgen som var i massa bilder! I lördags, dagen efter midsommar, var det varmt och skönt och jag vaknade tidigt och passade på att smyga ut i naturen. Kom hem till vårt kök i kallt morgonljus, gjorde en för-kaffe, dvs kaffen före den riktiga kaffen som man dricker till frukosten. Släppte in frisk luft i sovrummet. och dukade upp för frukost. På med kläder. En gammal favorit från Arket med långa ärmar och mkt kort kjol. Perfekt när man vill bli solbränd om benen. Morgonsolen i Lynns rum. Här hamnade mattan som vi egentligen köpte för köket, men den blev inte alls bra där i storlek utan passade istället perfekt uppe hos Lynn och den som låg där tidigare flyttade vi ju ner till oss. Här hittar ni den! Jag ställde in en stol som nattduksbord i gästrummet under lampetten. Här inne har vi en jättegosig matta från Cappelen Dimyr och en soffa från Layered som jag älskar. Rottingmöblerna är från Sika design och finns på Artilleriet. Jag passade på att storstäda hela huset, som man behöver göra rätt ofta när man släpar in trädgård och lever ledigt. Nysåpade golv, en favoritdoft. Det blir en mysig känsla när allt är rent, fastän det typ ser likadant ut. Men som att livet börjar om på noll. Sen sprang jag, ner till havet och upp längs med grusvägarna, förbi det otroligt gulliga lilla torpet i alla hundkexen. Standarslunch, grekisk yoghurt med chiapudding, hallon, granola och jordnötssmör. Är så kär i vårt kök! Det här rummet blev så fint och ljust. På eftermiddagen promenerade jag ner mot Paulas. Vår närmaste gårdsbutik och odling. Och sen låg jag här och läste Tone Schunnesson. Jag hann läsa tjugo sidor innan jag spillde halva kaffen över mig själv. Rofyllt var det innan, när jag läste och tittade på Pontus som rensade upp vid stenmuren för att vi ska få lång siktriktning från stentrappan ut mot vår äng. Bara att byta om och börja vila igen, på nytt ställe. På kvällen åkte vi till Ljugarn som var fullt med folk, åt hamburgare och pizza på Bruna dörren och kollade på Sverige-matchen med resten av ön. Trots förlust var killarna glada när vi gick mot bilen efterråt. Det blev söndag och förstakaffen ser ni här. Resultatet av Pontus rens, en utsikt! Jag fortsatte mitt helg-vilande. Hade en secondhand-köpt Cecilie Bahnsen-klänning i bomull på mig. Pontus fortsatte att rensa i trädgården, den här gången i rabatterna. Jag hämtade posten. Bytte till en svalare klänning och plockade blommor. De finaste buketterna, de enkla från ens egen trädgård. En glimt från vårt badrum som börjar bli klart! Jag packade strandväskan. Satte på mig en huvudscarf från H&M studio. och sen drog vi till Sigvalde träsk med våra grannar. Det är en sjö med trampoliner som alla barn älskar. Näckrosorna blommade. På vägen hem köpte vi ägg. och lagade middag av allt som fanns hemma. Tomatsallad, sparris, quinoa och aubergine samt grönsallad med getost. En första helg på Gotland led mot sitt slut. och den slutade med Chicago i solnedgången. Puss! 🌞