God morgon kära ni! Jag sitter i mitt kök och dricker ett stort glas vatten. Jag har precis sprungit i morgondiset och idag ska det bli 32 grader i skuggan så resten av dagen ska nog tillbringas småslumrandes i skuggan på stranden. Hoppas er junisöndag blir fin var ni än är! I måndags hade vi varit här i prick en vecka och även Nikita hade vant sig vid vårt nya liv på Gotland. En morgonkaffe på stentrappan, är det det somrigaste vi har? Jag tog på mig en second handköpt bomullsklänning från Dôen. och sen körde jag mina killar till Ljugarn. Det var första dagen de hade öppet i brödbilen och vi ville se om rutinen fortfarande höll, fastän vi flyttat en kvart bort. Bullar och nybakt bröd. Mot stranden! Aahhh. Jag och min lover havet. Hitta någon som tittar på dig som jag tittar på havet osv. Vi drack kaffe. och killarna badade, men det var rysligt kallt. På vägen hem köpte vi KRAV-odlade jordgubbar. Det blir uppsatt när värmen stiger över 25. Jordgubbar, socker och mjölk samt ägg från vår närmsta gård. Vi tog en bensträckare. Ner till Paulas grönsaker. och sen gjorde jag enkel hallonchiasylt. Jag puttrar samman 500g (2 pkt) frysta ekologiska hallon i en kastrull på spisen, rör ner 1 msk honung och 2 msk chiafrön och låter svalna i kylskåpet. Perfekt till yoghurt, gröt, pannkakor, tårtor och kakor. På yoghurt äter jag det med chiapudding. NI ville ha recept! Jag blandar 1/2 dl chiafrön med 2 dl mandelmjölk, 1/2 dl grekisk yoghurt, 1 msk honung och 1 krm mald kanel i en låg och vid bytta. Efter det stelnat till rör jag runt och vänder i ytterligare 1/2 dl grekisk yoghurt. Så blir den jättekrämig och god! Måndagseftermiddagen tillbringade vi med våra grannar och deras barn på en liten strand vid oss. Min bikini finns på rea nu, överdelen här och underdelen finns här. Fina skuggor på grusvägen när vi gick hemåt. På måndagseftermiddagen skulle Pontus och Lynn på träning här i När och var mycket bra matchade. Efter middagen tog jag en FaceTime-drink med Sofia som hade kommit fram till sitt lantställe. Älskar att prata om allt möjligt med henne i en timme och strosa runt i vår trädgård. Där borta ligger det. <3 En kvällspromenad i solnedgången. Så mysigt att det är sommar. Det blev tisdag och jag drog upp våra linnegardiner. Jag tycker mycket om att de är lite mer åt de strama hållet och inte bulliga och romantiska. Morgonrundan i total tysthet ner mot havet. Samma frukost som igår. Jordgubbar, socker, mjölk, 2 ägg, kaffe. En hund som vill ut och leva life. Jag tog på mig ännu en av klänningarna som bor på Gotland under sommaren, detta är en rutig bomullshistoria från Arket, kanske tre år gammal. Scarf från H&M Studio till. Dags att göra lite nytta! Jag klippte den långa häststigen ner mot vattnet med gräsklipparen. Två småkillar på cykel med håv och fiskespö tackade när de for förbi, så mysigt. Nästa fix var uppe i gästrummet. Här ska det ju nämligen bli säng. Pontus, Lynn och jag hjälptes åt att skruva ihop Ikea-sängen som ska vara klar till mamma och Andrea kommer på besök. Jag bäddade. och det viktigaste kom på plats! <3 Paus för svalkande mangosmoothie med granola, jordnötssmör och jordgubbar. Sen rullade vi ut grillen. Den får bo på framsidan tills vi har lite bättre underlag på baksidan där vår framtida grillplats ska vara. Jag svängde ihop en stor couscous till middag, med massa färska örter, kryddor, rostade kikärtor, morot, russin, fetaost, gurka och tomat. Kanske är detta min bästa sommarmat? Så enkelt och gott. Jag använder detta basreceptet och gör lite fritt beroende på vad jag har hemma. Skönt med sval kvällspromenad. Nyfikna kossor. och hästar. Hej fina du! och sen spontant, bara för att man kan, ett kvällsdopp. 🌞